
Rolnicy coraz częściej decydują się zakupić zbiornik na paliwo. Taki pojemnik służy do przechowywania znacznej ilości oleju napędowego, dzięki czemu uniknąć można regularnych wycieczek na stacje benzynowe w celu tankowania samochodów oraz maszyn. W polskich gospodarstwach najczęściej stosowane są zbiorniki on dwupałaszowe. Ich konstrukcja wykonana jest z dwóch warstw tworzywa sztucznego lub stali. Zbiornik właściwy (wewnętrzny) jest miejscem przechowywania oleju napędowego i „okryty” jest drugim zbiornikiem, a pomiędzy nimi zachowana jest kilkucentymetrowa odległość. Właściciele gospodarstw legalnie mogą przechowywać olej napędowy w zbiornikach nieprzekraczających objętości 5000 litrów. W naszym kraju mamy jeszcze kilka regulacji, które dotyczą zarówno przechowywania paliwa, jak i jego przewozu.
W 2017 roku została wdrożona ustawa kontroli przewozu towarów wrażliwych. Dotyczy ona transportów m.in. paliw, a dokładniej obliguje przewoźnika do zgłaszania każdego przewozu, którego objętość przekracza 500 litrów substancji. Brak zgłoszenia takiego transportu skutkuje karą finansową w wysokości 46% wartości przewożonego paliwa. Ustawa ta gwarantuje rolnikom, że dostarczony do nich olej napędowy pochodzi z legalnego i sprawdzonego źródła.
Regulacje obejmują także usytuowanie zbiornika na własnej działce. Jasno określone są odległości, jakie należy zachować, a dokładniej nie mogą być one mniejsze niż:
– 5 metrów od obiektów budowlanych i granicy działki
– 10 metrów od budynków mieszkalnych
– w zależności od wysokości napięcia linii energetycznych od 3 do 15 metrów.