Usługa fulfilment – czy daje przewagę w prowadzeniu sklepu internetowego?

logistyka dla ecommerce

Samodzielne zarządzanie sklepem internetowym, obsługa rosnącego wolumenu zamówień, organizacja strategii marketingowej wymaga ogromnego nakładu sił od przedsiębiorcy, a najczęściej zatrudnienia dodatkowej kadry. W następnym roku pensja minimalna w kosztach brutto – brutto przekroczy psychologiczny poziom 5000 zł i zbliży się prawie do 6000 zł. To kwota przekraczające zdolności wielu dopiero rozwijających się biznesów internetowych, ale prawo podatkowe o przedsiębiorców w ostatnich latach zupełnie nie dba. Z tego powodu, jeżeli planujesz przygodę w sektorze e – commerce zastanów się nad wynajęciem przestrzeni w magazynie dystrybucyjnym.

Dlaczego warto postawić na profesjonalne magazynowanie dla e – commerce?

Logistyka dla e – sklepów to usługa dostępna na zasadzie outsourcingu, więc przedsiębiorcy automatycznie odpadają koszty tak naprawdę mało efektywnego zatrudnienia i niestety coraz droższego, jeżeli chodzi o podpisywanie legalnych umów. Najkorzystniejszy fulfilment zapewnia pełną kontrolę jakościową procesów obsługi klienta, ale też przyjmowania i wydawania towarów przez firmy kurierskie. Magazyny dystrybucyjne posiadają rozbudowaną przestrzeń do składowania większości grup asortymentu, również mocno wrażliwego, dysponują specjalistycznym sprzętem, systemami automatyzacji, znacznie lepszymi warunkami dostaw paczek do klientów w regionie lub na poziomie ogólnokrajowym. Zachodzi tutaj bowiem naturalny efekt skali. Usługi logistyczne to też etykietowanie produktów, drukowanie wymaganych etykiet dla kurierów, pełna przejęcie obsługi dropshipping. W takim przypadku przedsiębiorca ze sklepem internetowym skupia się jedynie na pozyskiwaniu nowych klientów i nie martwi się zupełnie o dalszą obsługę, nawet o obsługę zwrotów.

Dlaczego warto skupić się na outsourcingu usług logistycznych, a nie na własnych procedurach?

Sektor e – commerce rozwinął się w ostatnich latach bardzo intensywnie, szczególnie w okresie pandemicznym, ponieważ większość konsumentów nie miała właściwie żadnego wyboru. Ludzie musieli skupić się na zakupach online przez ograniczenie, czy w niektórych przypadkach wykluczenie mobilności. Usługi konfekcyjne w tym czasie zanotowały historyczny wzrost i stały się już nieodłącznym elementem nowoczesnych, globalnych łańcuchów dostaw. Praktyka prowadzenia sklepu internetowego pokazuje jasno, że nie opłaca się tworzyć własnych procedur, zatrudniać drogo pracowników i zwiększać formalności w granicach własnej organizacji. Lepiej drażliwe punkty przekazać doświadczonym ekspertom i przy okazji uzyskać pomoc w prowadzeniu marketingu i przy montażu wyposażenia sklepu, np. stacjonarnego. System prowadzenia sklepu internetowego zmienia się wyraźnie na outsourcing z opcją skalowania. Usługi logistyczne odpowiadają na klasyczne i nietypowe potrzeby sprzedawców internetowych, bo to po prostu oczekiwane. Rynek e – commerce przechodzi ewolucję, mocno się automatyzuje i skupia na metodach szybkiego, skutecznego pozyskania nowych klientów do oferty.

Więcej informacji: https://adcentrum.com.pl/jak-poprawic-obsluge-logistyczna-sklepu-internetowego/

Dodaj komentarz